h1

Vecka 38+0 – Lugnt

25 december, 2011

Vi fick fira julafton utan att åka till förlossningen, vilket känns himla skönt. Har en vän som fick värkar igår kväll och åkte in inatt. Hon tyckte jag skulle göra henne sällskap, men vi hade ju bokat träff 1/1, så jag förstår inte vad hon gör där redan?! 😉

Men allvarligt, kolla på det här:

Du är i vecka 39.
Du har gått 38 fulla veckor och 0 fulla dagar (v38+0).
Du är i 9:e kalendermånaden.
Du är i 10:e graviditetsmånaden (lunarmånaden).
Du är i trimester tre.
Beräknat förlossningsdatum Lör 7 jan 2012
Du har 13 dagar kvar till beräknad förlossning.

Ser ni siffrorna? Det är ju liksom snart slut. Inget kvar. Men jag är så glad för det. Jag är klar med det här nu och vill ha bebis på utsidan istället.

Som jag skrev så blev det inte på julafton i alla fall och det känns jätteskönt. Nu får det bli när det blir. Hinner det bli januari så är vi glada för det, men blir det inte så är det ockås ok. Vi kan ju inte styra. I det här fallet har vi ingen makt alls. 🙂

Jag mår ok, men är väldigt trött. Har väldigt ont i bäckenet från och till under dagarna och jag saknar att kunna komma ut och ta en promenad. Det är så viktigt för orken och humöret, men det går inte. Jag har sammandragningar varje timma, även om jag sitter helt stilla och även på nätterna. Men det är inget som gör ont, det är mer obehagligt och jag blir lite svettig i ansiktet. Det känns som rätt bra träning, för jag märker hur jag spänner mig istället för att bara slappna av och andas bort den. Så nu försöker jag se det som uppvärmning.

Alldeles strax väntar mysig middag bara för mig och min älskade M. Barnen är hos mina föräldrar en stund. De kommer hem lite senare, så vi passar på att äta tidigt. Vem vet när vi hinner äta middag på tu man hand igen? Imorgon fyller han år, min fina make. Vi kan ju alltid hoppas att han inte behöver dela födelsedagen med sitt tredje barn. Men blir det så, så blir det så. Nu är vi väldigt längtiga alla här hemma, så vi bryr oss inte lika mycket längre.

Bebisen hickar på inne i magen och vi är så nyfikna på vem du är! ♥