Archive for 2 december, 2011

h1

Vecka 34+5 – Köpa en ko?

2 december, 2011

Jag tror jag ska köpa mig en ko. Sömnighet mjölk som jag dricker så skulle det säkert löna sig. 😉 Undrar vad kroppen försöker säga mig? Bebis behöver mjölk till sitt skelett antagligen.

Igår kväll hade jag ett riktigt sammanbrott. Var ensam hemma med barnen och Lillebror vägrade somna. Jag försökte med allt. Han tar sig till och med ur selen i vagnen och jag var trött, hade ont och kände enorm frustration eftersom jag ju skulle ha en mysig stund med Storebror efter simträningen. Till slut var vi ledsna alla tre och grät i soffan. Lillebror somnade i min famn och jag fick bära upp honom, fast jag egentligen inte borde. Storebror och jag åt lite smörgås och läste saga, men det blev så sent, så jag tror inte jag kom ner från hans rum förrän 21.30.

Idag tog M barnen på morgonen och jag lyckades somna om och sova till 10.30! Det har inte hänt på flera år tror jag. Det värsta med att ligga så länge är att höfterna värker så enormt mycket, så det var inte helt lätt att ta sig upp.

Nu har vi helg framför oss och andra advent på söndag. En vecka till som gått så fort och snart är vi fem i familjen! Det är hög tid nu att ta mig till biblioteket för att se vad som finns att läsa. Behöver lite pepp inför förlossningen. Även om jag inte är rädd, utan på något sätt se fram emot den, så är det ju trots allt en enorm prövning och att läsa på lite ger i alla fall mental förberedelse, en insikt om att det är nära.

På måndag ska vi kika igen, dags för tillväxt-UL nr 2, det sjätte UL-et under graviditeten. Det ska bli intressant att se hur tillväxten går den här gången.