h1

Vecka 37+4 – MVC

22 december, 2011

Idag följde M och Lillebror med till barnmorskan. Storebror hade avslutning i skolan, så nu har hela familjen jullov tillsammans. 🙂

Allt var bra med mig och bebisen.

Bltr: 120/80
SF-mått: 33 (rekord!)
Fosterljud: 140
Fosterläge: H/Rb

Magen hade vuxit lite till och jag tror inte att jag har haft så här stort mått med någon av de andra barnen. Det kanske inte är en sån liten plutt som de andra heller? Det ska bli spännande att se.

På BVC mötte vi bästa BVC-sköterskan A och hon pratade länge med oss och lille A. På väg ut önskade hon oss lycka till och det känns så bra att vi snart får träffa henne med vår nya, lilla bebis. Vi har verkligen världens bästa BVC.

Jag har hemskt ont i bäckenet idag också och kan knappt röra mig. Det känns så bra att vi är lediga tillsammans nu, för jag hade inte fixat att vara hemma själv med Lillebror nu.

Jag känner ett lugn och har ingen brådska att föda barn just nu. Med de två tidigare har jag varit väldigt otålig i slutet, men nu känns det helt ok att vara gravid lite till. Kanske är det psykologiskt, att jag vill till 2012 först?! Men det blir ju som det blir. Fysiskt skulle jag gärna föda barn idag och bli av med värken jag har, men psykiskt känns det helt ok att vänta lite till.