Archive for 29 november, 2011

h1

Vecka 34+2

29 november, 2011
Du är i vecka 35.
Du har gått 34 fulla veckor och 2 fulla dagar (v34+2).
Du är i 8:e kalendermånaden.
Du är i 9:e graviditetsmånaden (lunarmånaden).
Du är i trimester tre.
Beräknat förlossningsdatum Lör 7 jan 2012
Du har 39 dagar kvar till beräknad förlossning.

39 dagar. 39 dagar! Och det är om bebisen stannar så länge som den ska.

Idag var det sista vattengympan för terminen. Tänk att jag har kunnat vara med alla 16 gånger och nu blir det ingen mer. Det känns lite som sista chansen att få röra på sig någorlunda normalt. Värmen är helt underbar och för en liten stund känns kroppen inte så dum. Jag har fått skippa en del rörelser de senaste veckorna, eller snarare modifierat dem. När det är hopp med benen isär så kör jag skidåkning istället till exempel. Och grodhoppen när man helst ska slå knäna i hakan… de är lite svåra att få till med 35-veckorsmage. Den är rätt liten, men hård och verkligen i vägen. Det var med lite vemod vi sa hejdå och ”lycka till” till varandra i omklädningsrummet. Men några av dem kommer jag i alla fall ha kontakt med även framöver.

Just nu längtar jag efter:
– bebisen
– att kunna röra mig utan smärta
– bebisen
– att slippa kissa 7 gånger varje natt
– bebisen
– att kunna gå (Oj, vad jag ska gå! Jag ska gå och gå och gå. Bara för att jag kan.)
– bebisen
– förlossningen, för då får jag ju möta…
– bebisen!
– att få äta och dricka allt sånt där gott man inte ska när man är gravid
– BEBISEN! 🙂

Vad kul att några har gissat på när bebisen kommer och hur stor Räkan kommer vara då. Fortsätta gärna gissa! Det ska bli kul att se vem som är närmast. På måndag ska vi på nästa TUL och då får vi ju lite tydligare indikationer på om tillväxten är normal eller om kurvan planar ut även den här gången.