h1

Vecka 33+0 – Vagnen

20 november, 2011

Jag gjorde ett litet nödrop på FB om att vi behöver skötbord, badbalja och ståbräda till vagnen och fick en del bra svar. Så det ska nog ordna sig med grejer.

Helgen har varit härlig, men tung. När alla är hemma blir det inte lika mycket vila som jag kan få under veckodagarna nu när jag är sjukskriven. Jag blir helt slut av att äta frukost med de andra och det är jobbigt att se hur mycket M måste göra här hemma. Han är helt fantastisk och vi vet ju att det är en kort tid kvar av det här nu. Snart är jag rörlig och starkare igen och förhoppningsvis slipper jag ha ont när bebisen väl är här. Åh, så jag längtar efter dig nu, lilla bebis!

Idag fick vi i alla fall ett par timmar för oss själva, när mina föräldrar kunde passa barnen. De hade dessutom kusinerna där, så det var fullt hus. Heja mamma och pappa! Vi hann storhandla för veckan, handla en kalaspresent, en julklapp och dessutom fylla på barnens garderober ordentligt. Jag kunde snigla mig fram och M behövde bara bära påsar, inte släpa på eller springa efter trotsiga barn.

Här är vagnen bebisen ska få åka i, en Teutonia Cosmo. Hoppas h*n kommer trivas däri. 🙂 Det känns smått overkligt att vi får ha en sån i huset igen (både bebis och vagn), men det hjälper lite att det står en vagn i vardagsrummet och påminner oss.

Jag har tänkt sy en mysig åkpåse att ha i liggdelen, för den tjocka dunpåsen vi köpte till är lite stor att knöla ner. Det går, men det blir lite trångt.

Ett sånt här babygym har jag snöat in på också. Är det inte helt underbart? Vi får se om det blir ett sånt eller inte. 😉